Heel veel eten en quadrijden!

21 mei 2018 - Paramaribo, Suriname

Hoi allemaal!

​De derde week alweer...wat gaat de tijd hier ongelooflijk snel. Deze week stond in het teken van stage lopen, lekker eten en niet te vergeten: quad rijden!

​Maandag en dinsdag stonden in het teken van school en stage: ik maakte mijn opdrachten en mijn stage-uren. Dinsdagavond was het alweer tijd voor een salsa les! We worden met het uur beter, maar wat oefening is niet onnodig :)
​Na de salsa moesten we met een aantal meiden nog eten, dus besloten we om bij de Mexicaan te gaan eten. Met de zoetste cocktail die er bestaat erbij werd het een gezellige avond!

straatmexicaan

​Woensdag en donderdag waren wederom stagedagen. Na donderdag een leuke stagedag te hebben gehad in het ziekenhuis besloten Lotte, Laura en ik om bij Souposo te gaan eten. We zijn alle toeristische plekjes langzaam aan het ontdekken! Er zijn hier zoveel restaurantjes waarvan we horen dat ze lekker zijn dat we regelmatig uiteten moeten (wat een straf!) om alles te proberen. De pindasoep van Souposo was een van deze aanraders! Als toetje maakten we thuis nog nacho's terwijl we spelletjes speelden. Later op de avond gingen we naar Havana om nog een dansje te doen. Al met al was het een geslaagde dag!

souposo 1souposo 2

​Vrijdagochtend vroeg ging ik weer naar Matoekoe voor stage. In de middag was ik vrij en deed ik wat schoolwerk. 's Avonds was het weer salsa-tijd! Later op de avond dronken Lotte ik nog een regenboogcocktail bij 't Vat. Ook dit is zo'n typisch plekje waar we nog niet waren geweest!

cocktail

Zaterdag was een warme, relaxte dag. 's Ochtends had ik stage, en daarna deed ik nog wat boodschappen. Ook kocht ik vandaag mijn eerste, mega fotogenieke, ananas hier! Lotte en ik wilde in de middag gaan zwemmen, maar toen we eenmaal in de taxi zaten begon het zo hard te regenen dat we maar weer zijn omgedraaid...volgende keer beter! 's Avonds haalden we mc flurry's en gingen we op bezoek bij een ander studentenhuis. Hierop volgende een leuke avond/nacht in Tequila, waar weer genoeg te beleven was.

ananas

Zondag was een dag waar ik al lang naar uit keek. We gingen de quadtour doen!
​Om tien uur we opgehaald en reden we naar Zanderij, een vliegveld hier in Suriname. Daar kregen we een snelcursus quad rijden tijdens een rondje om het huis wat er stond. Toen we het onder de knie hadden vertrokken we! Na een paar minuten stapten onze twee gidsen van hun quad af; omdat we maar met z'n tweeën waren mochten we allebei op een eigen quad rijden, met de begeleiders achterop! Normaal gesproken doe je deze trip met z'n tweeën op een quad, dus dit was een leuke verrassing. We crosten de hele dag door allerlei plassen, die soms wel kniehoogte diep waren. Ook zwommen we in de stromende regen in een kreekje dat zo zwart was als cola. Op die bui na was het gelukkig heel mooi weer! Aan het einde van de dag mochten we de luiaard van een van onze gidsen nog even knuffelen. Dit was, samen met een lekkere hamburger, een goede afsluiter van deze top dag!

quad 1quad 2quad 3quad 4luiaard selfieluiaard

Nu het weer zondagavond is realiseer ik me dat onze derde week er alweer op zit. De tien weken die we hier zitten lijken om te vliegen, voor mijn gevoel zitten we hier pas een weekje! Ik kijk nu al op tegen het moment dat we dit mooie land moeten verlaten, want wat heb ik het hier naar mijn zin...gelukkig duurt dat nog wel even! Deze blog is inmiddels al aardig lang geworden, dus volgende week zal ik jullie verder op de hoogte stellen van mijn avonturen hier!

Liefs,

Anouk

1. Mam:
    21 mei 2018
    Weer super leuk om je avonturen te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar. Heel veel plezier nog meid😘😘😘
  2. Pap:
    Mmm...klinkt goed. Net vakantie...😎
    Geniet ervan meid!
  3. Frans:
    21 mei 2018
    valt niet mee,zo'n stage in Suriname. echt afzien. mooi blog. geniet !!
  4. Susan:
    21 mei 2018
    heel leuk.om je verhalen te lezen. geniet ervan maar zo te lezen lukt dar aardig.
  5. Anjo:
    21 mei 2018
    Echt afzien hoor Anoek :).... En dan al die cocktailsi is zeker goed voor het leerproces hihi 🤭 geniet ervan, wij genieten gezellig met je Blog mee, heel leuk... Liefs vanuit Nederland van ons Jacob en Anjo
  6. Marjo.joëlla. Djes.Arjan.:
    Heel veel ervaringen. .😍
    Quadrijden..geweldig. wat een heerlijk beestje..indd echt om te knuffelen.
    Geniet er van😉🌞
  7. Miriam:
    21 mei 2018
    Wat leuk dat het zo goed bevalt! Op deze manier kunnen wij jou goed blijven volgen. Veel plezier!
  8. Elsa:
    21 mei 2018
    Fijn det ut zoe leuk is daor, geneet der nog van. Auk kei leuk det weej zoe mei kinne geneete!😘
  9. Oma leentje:
    21 mei 2018
    Hallo anouk wat beleef je toch veel en wat fijn dat je het naar je zin hebt
    groetjes oma leentje
  10. Mariëlle:
    21 mei 2018
    Hey Anouk. Wat gaaf allemaol. Wat ein avonture en ervaringen. As ze truuk kumps den heb ich gaer ein recep van de lekkerste cocktail dae ze dao gepreuf hebs! Nog vuul plezeer en groetjes oet het zonnige Belfeld
  11. Nell Aquarius:
    21 mei 2018
    Het Anouk. Fijn dat je het naar je zin hebt. Geniet ervan, veel plezier nog en, niet te vergeten, veel geluk met je stage.
  12. Dorothé:
    22 mei 2018
    Super Anouk dat je zo aan het genieten bent!!!
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. Heel veel plezier verder. Ik kijk al uit naar je volgende blog. Dikke knuffel!!
  13. Marian:
    22 mei 2018
    Hoi Anouk, wat een geweldige stage en wat maak je een boel plezier en dat salsa dansen is echt heel erg leuk. Nog heel veel plezier