Een hele week in de stad!

18 juni 2018 - Paramaribo, Suriname

Fawaka!

Deze week was ik lekker veel in de stad, werd ik creatief met stofjes en ging ik eindelijk weer eens sporten. Welkom bij weer een nieuwe week!

Maandagochtend moesten we helaas afscheid nemen van onze huisgenoot Gideon. Heel jammer dat hij weg is nu! Daarna stond de dag in het teken van stage. 's Avonds kookte ik een lekkere pasta en werkte ik aan verslagen.

Dinsdagochtend kwam ik vroeg uit mijn bed om voor stage nog even de stad in te kunnen. Daar heb ik het meestal te druk voor! Aangezien ik al een tijdje niet meer echt in de stad was geweest vond ik het leuk om even rustig rond te lopen. Ook kocht ik een aantal mooie stoffen, waar ik een tas, rokken en hoofdbanden van aan het maken ben! Ik liep langs de centrale markt voor een berg vers fruit, en kwam uiteindelijk met de stadsbus weer naar huis. De rest van de dag was ik op stage en ik ging lekker vroeg naar bed.

stof

Woensdagochtend ging ik naar de kapper, dat werd tijd! Redelijk vroeg in de ochtend vertrok ik al: ik kwam met een stuk korter haar terug! Ik ben heel blij dat ik die knoop heb doorgehakt, het zit beter nu! Toen ik toch in de stad was besloot ik tweede gaatjes te laten schieten. Ook hier ben ik blij mee! Het was dus een leuke ochtend :) Ik hoefde pas om vier uur op stage te zijn, dus ik had genoeg tijd. Van de stofjes maakte ik hoofdbandjes, een rok en een tas. De tas is nog niet helemaal af, dus jullie zullen later het resultaat zien! Daarna ging ik naar stage, na een paar uurtjes was ik alweer klaar.

Na stage ging ik met een aantal mensen Aquagym doen. Het was heel grappig om dit een keer te proberen, en we besloten ook meteen om het iedere week te gaan doen. Iets van beweging is toch wel fijn! Met de hele groep gingen we daarna naar de karaokebar, waar we een leuke avond hadden met voldoende cocktails. We zongen alle klassiekers die je kunt bedenken met zijn allen mee. We waren bijna als enige binnen, dus niemand had gelukkig last van ons.

Donderdag was wederom een stagedag: normaal de drukste van de week. Deze week was het wat rustiger, waardoor ik op tijd thuis was. ’s Avonds hadden we alweer de volgende salsales; we worden steeds beter. Na salsa gingen we even wat drinken, en daarna gingen we met zijn allen vroeg naar havana om salsa te dansen. Helaas was dit niet gelukt; niemand van ons heeft nog salsa gedaan, maar we hadden wel een leuke avond!

Vrijdag was een vrije dag. En zo gebruikte ik hem dus ook! Ik sliep lekker uit tot een uurtje of 11, ging daarna lunchen met Caitlin en eindigde bij het zwembad van een hotel met Lotte en Laura. Lekker even bijkleuren! Ook kocht ik nog enkelbandjes bij Zus&zo en op de markt. Passen mooi bij mijn muggenbult-enkels! Toen het begon te onweren was het precies tijd om te gaan, dat kwam mooi uit. We hadden ’s avonds namelijk het afscheidsetentje van een aantal mensen die we kennen! 's Avonds lukte het dan toch nog om buiten de lessen salsa te dansen: in het vat dansten we salsa, bachata en merengue.  De avond sloten we af bij Tequila en D'Bar, waar we tot de late uurtjes doorgingen. Caitlin en ik zochten de tipi nog even op voor een fotomomentje, dat konden we natuurlijk niet voorbij laten gaan! Ook de suikerspinmachine kon niet onopgemerkt voorbij gelopen worden.

suikerspintipietenrestaurantI love suenkelbandjeszus en zolunch

Zaterdag was ik door omstandigheden vrij van stage. Om nu echt afscheid te nemen gingen Lotte en ik brunchen met Kimberley en Febe.. We gaan onze belgische vrienden echt enorm missen! We aten lekkere broodjes pom en bespraken alle 5186 reünie ideeën die er al zijn. Toen we weer thuis waren was er tijd om even een duik te nemen en daarna moesten we Laura alweer uitzwaaien. Ook zij ging naar huis! Heel jammer dat al onze vrienden hier om de beurt naar huis gaan, maar gelukkig blijven wij nog even! Zaterdagmiddag werkten Caitlin, Lotte en ik aan school en 's avonds speelden we drankspelletjes en gingen we naar tequila.

fietspomdak

Vanmiddag ging ik met Lotte naar kirpalani voor een nieuwe telefoon, want die van mij is helaas stuk. Nu kan ik gelukkig weer taxi's bellen! De rest van de dag stond in het teken van schoolwerk, want we hadden weer een deadline. Nu is alles ingeleverd en is de week alweer voorbij!

Nog een update over mijn been na de val van vorige week: het gaat gelukkig weer helemaal goed, ik heb geluk gehad!

Deze week een wat kortere blog; in de stad maak je toch wat minder mooie foto's dan in het binnenland. Komende week staat er wederom vanalles op de planning, ik heb er nu al zin in!

Tot volgende week!

Liefs,

Anouk

1. Mam:
    18 juni 2018
    Ondanks dat je geen uitstapjes hebt gemaakt heb je toch weer van alles gedaan en beleefd. Jammer dat je vrienden nu langzaam allemaal naar huid gaan. Maar wellicht dat je snel nieuwe vrienden maakt.
    Heel veel plezier komende week.
    Love you!😚😚
  2. Pap:
    18 juni 2018
    Ha meid. Geen trips afgelopen week maar zo te horen hoef je je daar geen moment te vervelen. Jammer dat je een nieuwe telefoon hebt moeten kopen en dat je vrienden één voor één naar huis gaan. Daar staat tegenover dat er deze week beslist weer nieuwe mensen komen die je leert kennen. Mooi!
    Op naar komende week, have fun!
  3. Nell Aquarius:
    18 juni 2018
    Ha Anouk. Het is elke week weer leuk om je verhalen te lezen. Je hebt het prima naar de zin. Geniet er van. Gr. Nell
  4. Dorothé:
    18 juni 2018
    Je enkels zien er idd mooi uit. 😅
    Veel plezier voor de komende week. Groetjes!!
    😘
  5. Oma leentje:
    18 juni 2018
    Hoi anouk alles is even leuk en mooi
    leuk stof en verder nog veel plezier groetjes oma leentje
  6. Frans:
    18 juni 2018
    Nell was mij te snel af. geniet in en van het mooie Suriname !!
  7. Marian:
    18 juni 2018
    Hoi Anouk, vorige week niet gereageerd op je blog waren hier druk met de behandeling van Wim. Nu had ik ff tijd om je verhaal te lezen. Wat een prachtige stofjes heb je gekocht zo veelkleurig mooi hoor. Je hebt toch een leuke en minder leuke week gehad de ene kant lekker uitgaan maar aan de andere kant afscheid van je vrienden. Je ziet ze vast nog wel een keer terug. Heel veel plezier de komende week. Waar ik benieuwd naar ben hoe je de stage zelf ervaart wat je precies doet of is dat teveel om op te noemen. Nou meid geniet in ieder geval ❤️