Nachtzwemmen bij de grootste waterval van Suriname!

4 juli 2018 - Paramaribo, Suriname

Hoi!

Er is alweer een week voorbij op dit heerlijke plekje...Deze week boekte ik mijn vliegticket om, stond ik op een partybus én bezocht ik de grootste waterval van Suriname. Welkom bij alweer mijn negende week in Paramaribo!

Maandagochtend werkte ik aan mijn school- en stageverslagen. 's Middags ging ik naar de praktijk, waar ik een aantal cliënten zag. Gelukkig had ik al boodschappen gedaan, want 's avonds ging ik me eindelijk eens nuttig maken. Ik maakte namelijk gevulde aubergines met vissticks! We zijn hier mega culinair bezig, zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben de afgelopen paar weken. Daarna was het tijd voor een taxi ritje door de mcdrive, waarbij we een ijsje haalden. Later op de avond kwam onze nieuwe huisgenoot aan! Heel gezellig om weer een man in huis te hebben, die hadden we gemist.

Dinsdagochtend ging ik naar stage, en om half acht was ik pas weer thuis. Gelukkig waren de rollen vandaag omgedraaid: Lotte heeft vandaag gekookt! We aten lekkere tonijnsalade met gekruide stokbroodjes uit de oven. Verder werkten we aan ons project en werd het een lekker rustige avond.

Woensdag werd ik wakker en hoorde ik dat mijn stage vandaag niet helemaal doorging zoals gepland. Ik deed boodschappen, ging even zwemmen en de huisbaas kwam langs voor wat klusjes. Daarna ging ik voor twee cliënten nog naar stage. 's Avonds at ik samen met Caitlin, en daarna gingen we sporten. Onze Aquagym was veranderd in een soort Aquabootcamp. Het was erg zwaar, maar wel heel fijn om weer een keer echt lekker te sporten!  Natuurlijk dronken we daarna de calorieën er weer aan met een cocktailtje bij de karaokebar. Zo raar dat dit onze laatste weekjes genieten zijn hier, deze avonden ga ik echt enorm missen.

Donderdag had ik de hele dag stage. ’s Avonds hadden we salsa examen, wat we wonder boven wonder allemaal haalden. Toen we daarna thuis kwamen hoorde ik dat ik de dag erna vrij was vanwege Keti Koti, een feestdag, op matoekoe. Lotte en ik hadden een avond vol huisfeestjes: na twee feestjes gingen we op stap, en daarna gingen we nog even verder met een afterparty ergens thuis. Het was een hele leuke, lange avond!

Vrijdagochtend werd ik om negen uur alweer wakker van de poetsvrouw. Ik had een rustige ochtend thuis, en daarna ging ik naar Torarica om even lekker te zwemmen en te relaxen. 's Avonds stond er namelijk weer van alles op de planning! Met een gezellig groepje gingen we lekker uit eten, en daarna was er een partybus geregeld. We gingen nog heel even salsa-dansen bij het Vat, en daarna besloot ik om redelijk vroeg naar huis toe te gaan. Ik moest zaterdag namelijk weer naar stage!

torarica

Zaterdagochtend ging ik dus naar stage. Toen ik om half twee thuis kwam, had ik een kwartiertje om te eten (thanks voor de lunch Lot), douchen en me klaar te maken om naar Blanche Marie te gaan! Dit is de grootste waterval van Suriname, dus dat moesten we natuurlijk wel even gezien hebben. We hadden een tocht van 9 uur voor de boeg. Vera en Caitlin haalden we een uurtje verder op. Met zijn allen was er genoeg te beleven in onze pick-up truck. We aten bananenchips, zongen uit volle borst mee met spotify en sliepen tussendoor een beetje bij. We aten ons diner op een mooie brug bij zonsondergang, met een nog mooier uitzicht. Daarna reden we weer verder, en rond 11 uur waren we er: Blanche Marie. Hier kwamen we even bij van de lange rit, dronken een drankje en toen was het tijd voor een nachtje in de hangmat.

Zondagochtend gingen we redelijk vroeg een eindje lopen, naar de moederwaterval! Dit was heel mooi om te zien. We liepen helemaal naar beneden, waar ik natuurlijk de grootste vlagen water over me heen kreeg waardoor ik kliedernat weer omhoog moest klimmen. Dit was gelukkig niet erg, want een klein stukje verder gingen we zwemmen in de stroomversnelling. Onze bikini’s hadden we al aan! Het was heel lekker, maar we moesten wel oppassen dat we niet meegesleurd werden door het water. De stroming was namelijk heel sterk! Terug in ons huisje begon het te regenen, dus was het tijd om wat te eten. Ook leerde ik om zelf (dit keer goede) baka bana's te maken! Daarna was het tijd om met de pick-up een stukje te gaan rijden.  In de jungle wandelden we een stukje en zochten we naar apen. Dit ging helaas iets minder soepel dan gepland! We hoorden de brulapen wel, dat was al leuk. Daarna gingen we achterop de auto weer een stukje rijden, terug naar ons kamp. Achterop die auto door de jungle scheuren is toch wel een van de leukste dingen die je kunt doen! De rest van de dag bestond uit eten en spelletjes spelen. ’s Avonds reden we opnieuw naar de watervallen om daar bij de waterval te gaan zwemmen. We moesten goed oppassen dat we niet door de stroming mee werden getrokken, maar dit gebeurde gelukkig niet. We wasten onze haren in de stroming en keken naar de sterrenhemel terwijl we een drankje dronken. Eenmaal met onze pick-up terug in het kamp was het feest: om 12 uur was Vera jarig! Er was taart, drank en het werd een hele gezellige avond.

Maandagochtend werden we in de stralende zon wakker in onze hangmat. We hadden lekker een beetje uitgeslapen. We ontbeten met ananas en eieren, terwijl we genoten van ons laatste uitzicht in de jungle. Zo enorm raar dat dit mijn laatste keer in de Surinaamse jungle was.. Ik wil er nog niet teveel over nadenken. We reden wederom 9 uur terug naar huis. Tussendoor aten we weer lekker Surinaams eten, en we sloten af door langs de mcdrive te gaan. Eenmaal thuis zaten we nog even buiten, en al vroeg was het tijd om te gaan slapen, ik voelde me helaas niet zo lekker. Toch heb ik enorm genoten van dit weekend!

stroomversnellingpickuppick upgolden hourexpeditie robinson teametendonkerblanche mariebaka banauitzichthangmat

Negen volle weken in Suriname, en nog maar twee te gaan..Wat kun je van een land gaan houden in zo'n korte tijd! Mijn laatste twee weken ga ik dubbel zo hard genieten, alle kleine momenten waarderen en vooral: herinneringen maken.

Zondag weer een nieuwe update over Suriname, ik hou jullie op de hoogte!

Liefs,

Anouk

1. Susan:
    4 juli 2018
    anouk nog hele fijne weken. geniet van alles. xxx
  2. Pap:
    4 juli 2018
    Ha meid. Weer een drukke week waarin je weer veel gezien en gedaan hebt. Erg mooie foto's ook weer.
    Buiten dat ik je graag weer wil zien vind ik het fijn voor je dat je je verblijf daar met een week gaat verlengen. Dat doe je goed en ik gun het je van harte. Have fun!
  3. Mam:
    Ha meid,
    Zo te lezen heb je weer een leuke week gehad.
    Nu je een week langer blijft kun je weer nieuwe plannen maken! Gefeliciteerd met je salsa-diploma!🎶👡👡🎶
    Nog een paar daagjes stage en dan nog even lekker genieten van dat mooie land.
    Ik wens je heel veel plezier.
    Hele dikke knuffel!😘😘😘
    Mam
  4. Dorothé:
    Ha Anouk,
    wat heb je een leuke tijd daar zeg. Zo leuk zelfs dat je nog wat langer wilt blijven. De foto's spreken voor zich, het is daar echt schitterend.
    Ik wens je heel veel plezier voor de laatste 2 weken, maar dan ook wel echt naar huis komen hoor! ; ) We beginnen je hier te missen, of krijgt Tim toch nog gelijk? ; )
    Heel veel plezier verder Anouk!!!
    Groetjes en een dikke knuffel,
    Dorothé.
  5. Oma leentje:
    4 juli 2018
    Ha anouk wat is het daar toch prachtig
    hele mooie foto's om te zien
    nog hele fijne dagen
    groetjes oma leentje
  6. Opa en oma.:
    4 juli 2018
    Anouk wat fijn dat je stageplaats je zo goed bevalt en nu ook nog 1 week vakantie er achter aan.Geweldig wat jij allemaal meemaakt.Geniet er maar van.
  7. Nell Aquarius:
    4 juli 2018
    Ha Anouk. Ik geniet met je mee, lijkt me echt geweldig daar.
    Geniet er nog van.
  8. Bianca Smits:
    4 juli 2018
    Anouk, jouw verhalen maken een heel mooi beeld van Suriname.
    Ik wens je laatste 2 weken nog superveel plezier en een veilige terugreis.
    Groetjes Bianca
  9. Miriam:
    4 juli 2018
    Wat een belevenissen weer deze week. Dat zijn momenten om nooit te vergeten.

Groetjes en tot over twee weken.
  10. Anjo:
    5 juli 2018
    Hey Anoek wat een schitterende foto's.... Zo mooi daar, ja het gaat zo snel die weken geniet nog van de tijd die je daar heb. En natuurlijk top dat je je salsadiploma op zak hebt....en die lekkere cocktails hmmmm. Denk aan je en kijk uit naar je volgend verhaal
    Knuf anjo