De start van mijn stage & genoeg vrije tijd

14 mei 2018 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal!

Mijn tweede week hier in Paramaribo zit er alweer bijna op, wat vliegt de tijd hier! Omdat stage begon, heb ik minder ondernomen dan in de eerste week, maar alsnog heb ik genoeg beleefd!

​Maandagochtend kwamen we erachter dat onze schoenen van het terras waren gestolen. Gelukkig waren het redelijk oude schoenen; een goede reden voor mij om nieuwe te kopen! Ook brak mijn eerste stagedag aan. Ik ging kennismaken bij Matoekoe, en 's middags zag ik cliënten in de praktijk. Na stage aten we gezellig roti met alle huisgenoten.

​Dinsdagochtend begon leuk, we gingen op stadstour met het hele huis! Met een boekje met wandelbeschrijving gingen we op pad. Als echte toeristen liepen we door de palmentuin, langs het I love SU bord en langs allemaal andere bezienswaardigheden.
stadstoursupalmentuin

's Middags was het weer tijd om naar de praktijk te gaan!
​Toen ik 's avonds klaar was vertrok ik naar de andere kant van de stad. De mensen die we op de trip naar de Fredberg hebben leren kennen hadden vandaag hun laatste avond. Dit betekende een afscheidsbbq! Als verrassing kwam er rond half elf nog een partybus langs, die ons ruim een uur door Paramaribo reed. Het was een geslaagde avond!

partybuspartybus 2

​Woensdagochtend ging ik op pad om nieuwe schoenen te kopen. Verder stond de dag in het teken van school. 's Middags was ik op stage, en 's avonds werkten we aan onze projectopdracht.

schoen

Donderdag liep ik voor het eerst stage in het ziekenhuis. Dit was erg leuk! Ik moet wel nog wennen aan de vele afmeldingen die je hier last-minute krijgt... Na stage speelde ik spelletjes met mijn huisgenoten en bestelden we pizza. ​'s Avonds besloten Lotte, Caitlin en ik om op stap te gaan. Een paar huisgenoten van Cailtin gingen ook mee. Het werd een hele gezellige avond!

's Ochtends was het natuurlijk iets minder fijn, want ik moest al vroeg op weg naar Matoekoe. Toen ik 's middags thuiskwam heb ik even bijgeslapen, en daarna hadden Lotte en ik onze eerste salsales. Dit was zeker een aanrader, het is heel leuk om te doen! Wij gaan hier een basiscursus volgen. Dit betekent een maand lang twee keer per week salsa. Ik ben benieuwd of we daarna mee kunnen dansen met de lokale bevolking!

​Zaterdagochtend werd ik wakker met het bericht dat stage niet doorging. Heel veel straten stonden onder water door de harde regen!

water

Samen met Lotte heb ik de hele dag aan school gewerkt. 's Avonds was er een bbq waar we een aantal mensen voor hadden uitgenodigd. Onze huisbaas kwam de bbq brengen en at gezellig mee. De lekkerste kip hier is toch wel die van de bbq! Nadat iedereen weg was besloten Lotte en ik op stap te gaan. Bij Tequila kwamen we Caitlin en wat andere mensen tegen, en het werd een gezellige avond. Om zeven uur lag ik eindelijk weer in bed!

Zondag werd een luie dag. Ik sliep uit, keek een webinar over stotteren en 's avonds gingen we uiteten bij Bar Zuid. Vandaag begint stage alweer!

burger

Tot nu toe bevalt het hier super. Ik heb het erg naar mijn zin, en de tijd gaat veel te snel voorbij! Volgende week zal ik weer een update geven over wat ik hier allemaal beleef.

Liefs,

​Anouk

1. Jet:
    14 mei 2018
    Klink als un fijne tieeed, kusje, mis digh xoxo
  2. Anjo:
    14 mei 2018
    Super.... Ik heb ook jaren geleden op salsa dansles gezeten, geweldig leuk.... Hihi kan nu alleen nog maar de basis passen.... Geniet lekker daar.... Zie je reisverslag wel weer tegemoet
  3. Mam:
    14 mei 2018
    Je hebt weer van alles beleefd deze week zo te zien. Leuk om dit zo terug te lezen. Heel veel plezier nog meid!!😘😘
  4. Miriam:
    14 mei 2018
    Wat heb je al veel gezien en al gedaan. Hopelijk hebben jullie niet te veel last van de regentijd. Geniet ervan en hopelijk gaat het goed komende week met je stage.
  5. Marian:
    14 mei 2018
    Leuk om met je mee te genieten van alle dolle, serieuze en leuke momenten geniet ervan en ik hoop dat je ook heel veel van opsteekt want daar doe je het voor uiteindelijk. Maar lol maken hoort er zeker bij. ❤️
  6. Pap:
    14 mei 2018
    Super om te horen dat je het naar je zin hebt. Hopelijk schijnt de zon nu weer.
    Have fun!!!
  7. Oma leentje:
    15 mei 2018
    Wat je allemaal doet en mee maakt ge niet er van en nog bedankt voor je mailtje met moederdag groetjes oma leentje
  8. Opa en oma.:
    15 mei 2018
    Wat fijn dat het je zo goed bevalt geniet er maar van.
    Heel veel groetjes van opa en oma.